Kommunale indsatser

Med projekt Den Mangfoldige Folkeskole danner vi grobund for en kultur, hvor videndeling imellem de mange skoler resulterer i et stærkere fagligt fællesskab. Lokale tilgange og metoder kan bidrage til en ny folkeskole­praksis i hele regionen, som styrker alle børn og unges deltagelsesmuligheder.

Hvorfor er vores indsatser vigtige?

I de nordjyske kommuner har vi over de seneste år arbejdet strategisk med at skabe inkluderende praksisser og deltagelsesmuligheder i fællesskaber for alle børn og unge i almenskolen. På nuværende tidspunkt må vi dog konstatere, at det lokalt i de enkelte kommuner ikke går godt nok med at skabe deltagelsesmuligheder i fællesskaber for alle børn og unge på et tilfredsstillende niveau.

Indsatsen er et svar på et konkret behov for regionalt set at blive dygtigere til at gøre inklusion håndgribelig og jordnær på den enkelte skole og til gavn for den enkelte elevs deltagelsesmuligheder i et børnefællesskab.

Bliv inspireret! Sådan arbejder vi lokalt

Henrik Søndergaard Nielsen

Projektleder