Læsø kommune er den mindste af de nordjyske kommuner. Øen har én skole, hvor alle elever går fra 0. til 9. klasse. Lige før ferien var Den Mangfoldige Folkeskole og to undervisere fra UCN på besøg på skolen, hvor vi afholdt en opstartsdag, med fokus på børne- og inklusionssyn lige præcis i en Læsø Skole-kontekst.

De næste to år vil hele personalet og ledelsen arbejde med aktionslæringsforløb, der tager udgangspunkt i den dagligdag og de opgaver de enkelte teams står midt i, samt at udvikle en særlig tilpasset struktur, for de elever, der i perioder har behov for dette. På Læsø Skole kalder de dette "Skolen i skolen".

Hør mere om Læsø Kommunes opstartsdag

Vil du vide mere om Læsø kommunes indsatser under Den Mangfoldige Folkeskole eller du interesseret i et samarbejde? Så kontakt

Lotte Aagaard

E-mail: laa@laesoe.dk