Gå til hoved indhold

Om kurset

Vil du også skabe et læringsmiljø, hvor alle elever tænker, samarbejder og engagerer sig i undervisningen?

Måske har du hørt om Det Tænkende Klasserum i matematik og er nysgerrig efter, hvordan denne praksis kan anvendes i dit eget fag.

Det Tænkende Klasserum er forskningsbaseret og giver konkrete redskaber til at fremme samarbejde, nysgerrighed og vedholdende tænkning i klasselokalet.

På kurset dykker vi ned i Peter Liljedahls 14 praksisser til at opbygge et tænkende klasserum. Vi kombinerer teori med hands-on aktiviteter, refleksion og didaktiske drøftelser, så du som deltager får både indsigt og inspiration til egen undervisning.

Kurset afholdes af Hanna Lynderup Jensen, Pædagogisk konsulent i matematik ved CFU/UCN. Hanna er uddannet folkeskolelærer og matematikvejleder og er kombinationsansat som pædagogisk konsulent, hvor hun vejleder og inspirerer lærere i udvikling af deres undervisning. Hun har flere års erfaring med Det Tænkende Klasserum, både i egen praksis og som kursusholder. Hanna er optaget af at skabe inkluderende læringsmiljøer, hvor alle elever mødes med passende faglige udfordringer, er aktive og engagerede samt arbejder undersøgende og problemløsende i et ”defrontet” klasserum.

Kontakt os

Josephin Marie Hollænder Millfors

Salgskoordinator

Telefon:
72690403