Om kurset

Få besøg i din undervisning og oplev, hvordan den praksisfaglige dimension kan være en del af dagligdagen.
En praksisfaglig tilgang giver flere elever en vej til forståelse af fagene, for når der arbejdes praktisk med fagenes teori, bliver fagsprog og undren bragt i spil.

Eleverne involveres, så man som lærer er “på kursus sammen med elever”. Det betyder, at det bliver lektioner, hvor vi afprøver forskellige praksisfaglige tiltag i kobling til det planlagte faglige indhold og hvor eleverne også erfarer, hvad praksisfaglig undervisning er.

Et besøg i undervisningen kan tage udgangspunkt i et af de 4 forskellige muligheder nedenfor. Fælles for tilbuddene er, at de:

• foregår lokalt på skolen dels med underviseren i forberedelsesfasen, dels i undervisningen med elever sammen med underviseren.
  • ikke er forberedelsestunge
  • tager udgangspunkt i fagenes mål og arbejder med primitive prototyper. Der er således ingen forventninger om eller kursus i håndværksmæssige færdigheder.
  • tager udgangspunkt i "den praksisfaglige refleksionsmodel"

Hvis du har spørgsmål til tilbuddene, er du velkommen til at kontakte tværkommunal projektleder Mette van Dalm. Du finder hendes kontaktoplysninger nederst på siden.

Mette van Dalm

Projektleder