Projektets formål er at skabe et stærkere samarbejde om børnene i klassen, som skal styrke fællesskabet og trivslen i klassen og gøre det muligt at løse udfordringer omkring klassen i fællesskab.

Forløbet i praksis

Projektet følger 19 klasser på i alt 10 skoler fra 0. klasse til 2. klasse. Deltagerne er børn, forældre, lærere, pædagoger, skoleledere og medarbejdere fra Børne- og Familieområdet.

I løbet af projektet afholder alle skoler ”Sammen om klassen” arrangementer for forældre og børn og de medarbejdere, der er omkring klassen. Her er fokus på dialog og samarbejde om at skabe et godt fællesskab for alle børn i klassen, aktiviteter for børn og forældre samt samvær og spisning.

Imellem arrangementerne mødes lærerne, pædagogerne, skolelederne og medarbejderne fra Børne- og Familieområdet for at dele viden og erfaringer. Fremadrettet er det hensigten, at erfaringerne fra projektet skal bruges på alle kommunens folkeskoler.

Hør mere om projektet "Sammen om klassen"

Vil du vide mere om projekt Sammen om Klassen eller er du interesseret i et samarbejde? Kontakt gerne:

Hanne Toft Andersen

E-mail: hanne.toft.andersen@hjoerring.dk