Videndeling

Optagelse af webinarer, materialer fra kurser og arrangementer og andet fagligt materiale.
Inspiration fra andre kommuners arbejde med inklusion og udvikling af undervisning.

Alt materiale på siden er til fri afbenyttelse, ikke kun for deltagende kommuner, men for alle lærere, skoleledere med mere der søger inspiration til udvikling af arbejdet omkring inklusion.

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, så kontakt projektleder Henrik Søndergaard Nielsen, hesn@99454545.dk.

LederLAB: Nytænkende netværksmuligheder for skoleledere

Hvis kombinationen af Verdensmål, inkluderende børnesyn, Regenerativ Skoleledelse og netværk vækker din interesse, så er LederLAB helt sikkert noget for dig. Tanken bag LederLAB er at skabe rammerne for et netværk, hvor skoleledere (på alle niveauer) mødes og i fællesskab bliver inspireret af nye tendenser, oplæg, diskussioner, workshops og samskaber nye takter.

Vi har i 2024 netværksmøder i Støvring og Slettestrand. Læs mere og tilmeld dig

NEST/DELTA

I netværket vil vi gå helt tæt på jeres praksis og drøfte de udfordringer, undringer og gode erfaringer, der følger med, når vi sætter nye tiltag i søen. Netværket er både for dig, der har allerede har erfaringer med at arbejde NEST-inspireret og for dig, der er interesserede i at komme godt i gang.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på mvd-skole@aalborg.dk.

Fagligt netværk

Undervisning hvor alle elever er med

Deltag i netværket og få præsenteret viden om og konkrete eksempler på, hvordan du kan fremme fleksible og inkluderende læringsmiljøer og dermed deltagelsesmuligheder for alle børn i din undervisning. Vi kommer til at kigge nærmere på Universal Design for Learning, fællesskabende didaktikker og problembaseret læring. Disse teoretiske forståelser vil være afsæt for, at du afprøver konkrete ting i din praksis.

Yderligere information

Henrik Søndergaard Nielsen